October 19

Առաջադրանք

Տրված առակը ռուսերենից թարգմանել հայերեն։

завоевание мира

Говорят, что в тот день, когда Александр стал повелителем мира, он закрылся в комнате и плакал.

Его военачальники были обеспокоены. Что случилось? Они никогда не видели, чтобы он плакал. Не таким он был человеком. Они были с ним в разных ситуациях: когда жизнь подвергалась большой опасности, когда смерть была очень близка, но никто не замечал на его лице следов отчаянья и безнадёжности. Он был примером мужества. Что же теперь случилось с ним, теперь, когда он победил, когда мир завоёван?

Они постучали, вошли и спросили:

— Что случилось, почему ты плачешь?

Он ответил:

— Теперь, когда я победил, я понял, что проиграл. Сейчас я нахожусь в том же месте, где и был, когда затеял это бессмысленное завоевание мира. Это стало ясно мне только теперь, потому что раньше я был в пути, у меня была цель. Сейчас мне некуда двигаться, некого завоёвывать. Я чувствую внутри себя страшную пустоту. Я проиграл.

Александр умер в возрасте тридцати трёх лет. Когда его несли к месту погребения, его руки свободно болтались по сторонам носилок. Таково было его завещание: он хотел, чтобы все видели, что он уходит с пустыми руками.

Համաշխարհային նվաճում

Ասում են, որ այն օրը, երբ Ալեքսանդրը դարձավ աշխարհի տիրակալը, նա փակվեց սենյակում և լաց եղավ։

Նրա զորավարներն անհանգստացած էին. Ինչ է պատահել? Նրանք երբեք չեն տեսել նրան լաց լինել: Նա այդպիսի մարդ չէր: Նրա հետ էին տարբեր իրավիճակներում՝ երբ կյանքը մեծ վտանգի տակ էր, երբ մահը շատ մոտ էր, բայց նրա դեմքին ոչ ոք չէր նկատում հուսահատության ու հուսահատության հետքեր։ Նա խիզախության օրինակ էր։ Ի՞նչ եղավ նրա հետ հիմա, երբ նա հաղթել է, երբ աշխարհը նվաճված է:

Թակեցին, ներս մտան ու հարցրին.

Ի՞նչ է պատահել, ինչո՞ւ ես լացում։

Նա պատասխանեց.
«Հիմա, երբ հաղթեցի, հասկացա, որ պարտվել եմ։ Հիմա ես նույն տեղում եմ, որտեղ ես էի, երբ սկսեցի աշխարհի այս անիմաստ նվաճումը։ Ինձ համար պարզ դարձավ միայն հիմա, քանի որ մինչ ճանապարհի վրա էի, ես նպատակ ունեի. Հիմա շարժվելու տեղ չունեմ, նվաճելու տեղ չունեմ։ Ներսումս սարսափելի դատարկություն եմ զգում։ Պարտվեցի.

Ալեքսանդրը մահացել է երեսուներեք տարեկանում։ Երբ նրան տեղափոխում էին թաղման վայր, նրա ձեռքերը ազատորեն կախված էին պատգարակի կողքերից: Սա նրա կտակն էր՝ նա ուզում էր, որ բոլորը տեսնեն, որ նա ձեռնունայն է հեռանում։


Posted October 19, 2022 by milenatovmasyan in category Հայոց լեզու

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*